close
تبلیغات در اینترنت
بدون سختی، لاغر شوید
در شبکه های اجتماعی هوادار ما باشید
صفحه اصلی تالار گفتمان آرشیو عضویت ورود نقشه سایت خوراک تماس با ما فروشگاه مترجم قالب
موضوعات
  • سلامت
  • خانواده
  • گردشگری
  • ورزش
  • تکنولوژی،کامپیوتر و موبایل
  • تاریخ وفرهنگ وهنر
  • آموزشی
  • اقتصادی ، اجتماعی
  • اس ام اس
  • اخبار
  • ابزار وبلاگ نویسان
  • ضمائم
  • تیتراژ
  • آرشیو
  • 1395
  • 1394
  • 1393
  • 1392
  • 1391
  • 1390
  • آخرین کاربران
    لینک های روزانه
    لینک های دوستان
    نظرسنجی
    جنسیت شما ؟


    بدون سختی، لاغر شوید

    229 بازدید دو شنبه انواع رژیم های غذائی ,
    لایک: نتیجــــه : 0 امتیــــاز توســـط 0 نفـــر ، مجمـــوع امتیــــاز : 1

    آیا روش‌هایی مثل وسواس زیاد برای مدیریت وعده‌های غذایی، شمردن تک‌تک کالری‌های مصرفی، صرف کل تعطیلی آخر هفته برای تهیه یک برنامه غذایی سالم در طول هفته و یا حتی اختصاص زمان بیشتر به ورزش کردن برای کاهش وزن جواب می‌دهند؟

    اگر فکر می کنید که تمام استراتژی های فوق برای کاهش وزن جواب می دهند باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. در این گزارش به نقل از شبکه ای بی سی، راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که بدون کمترین زحمتی منجر به کاهش وزن شما به شیوه موثر خواهد شد:

    - اگر خوش اشتها هستید، سراغ بازی های کامپیوتری بروید

    متخصصان می گویند انجام بازی های کامپیوتری شدت و دفعات احساس گرسنگی را کاهش می دهد. زیرا انجام این بازی ها ذهن شما را از تمرکز روی خوراکی های خوشمزه ای که در آشپزخانه انتظارتان را می کشند منحرف می کند.

    - غذاهای سالم را دم ِ دست خود نگه دارید

    تنبلی بیش از آنچه تصور می کنید نقش مهمی را در انتخاب غذا ایفا می کند و این ویژگی هم جنبه خوب و هم جنبه بد دارد. در یک مطالعه افرادی که از آنها پرسیده شده از بین سیب و پاپ کورن کَره ای، تمایل به خوردن کدامیک را دارند گفتند دوست دارند پاپ کورن بخورند اما بررسی بیشتر مشخص کرد که در واقع تنبلی باعث شده بود بسیاری از آنها خوردنی را که دم ِ دستشان بود انتخاب کنند.

    - خوب بخوابید

    نتایج یک مطالعه که در مجله Epidemiology آمریکا چاپ شده نشان می دهد افرادی که در شبانه روز کمتر از پنج ساعت می خوابند 30 درصد بیش از افرادی که هفت ساعت یا بیشتر می خوابند دچار اضافه وزن می شوند.

    - نشسته غذا بخورید

    اگر بدانید در صورت بی توجهی در خوردن و رعایت نکردن مسائل کوچک و پیش پا افتاده چه اندازه کالری جذب می کنید قطعا متعجب خواهید شد. مخصوصا وقتی در رستوران هایی که غذا به صورت ایستاده سرو می شود و بوفه ها و میهمانی ها این میزان به اوج خود می رسد. بی توجهی در این نکات ساده، دشمن کاهش وزن است. مطالعات لابراتوار غذا و برند دانشگاه «کرنل» نشان می دهد ما در رستوران های سرپایی و در مکان های عمومی به طور غیرارادی بیش از حد معمول غذا می خوریم.

    اگر غذا را سر میز ناهارخوری میل کنید نسبت به آنچه که می خورید بیشتر آگاه هستید تا وقتی که در جلوی بوفه های مملو از خوراکی های مختلف و پرکالری ایستاده اید. برای اینکه از وسوسه و هوس غذای خود باز هم بکاهید تا حد امکان از یخچال غذاهای بوفه ها و سلف سرویس فاصله بگیرید و دورتر بنشینید.

    - سالاد را آخر سر بخورید

    سالاد هم یکی از اجزای وعده غذایی است اما سعی کنید آن را آخر سر بخورید. سالاد نه تنها می تواند چند ثانیه از زمان غذا خوردن شما را بگیرد بلکه می تواند گزینه ای بسیار سیرکننده و کم کالری نیز باشد به این ترتیب به جای خوردن حجم زیادی از غذای اصلی باقی معده را با سالاد پرکنید. اگر سالاد را در آخر وعده غذایی بخورید مغز شما این فرصت را دارد که از راه سلول های عصبی آنچه را که در معده دارید، شناسایی کرده و تشخیص دهد که سیر شده اید. همچنین از خوردن دسرهای پرخامه نیز پرهیز کنید.

    - آرام باشید

    نتایج یک مطالعه که در نشریه Psychoneuroendocrinology منتشر شده نشان می دهد پیروی از سبک زندگی کم استرس، در آب کردن چربی های شکمی موثر است. متخصصان سلامت دریافتند خوردن غذاهای ناسالم در افراد پراسترس بیشتر سبب افزایش خطرات متابولیسمی نظیر افزایش اندازه دورکمر، افزایش چربی شکمی، آسیب اکسیدیته و مقاومت انسولینی می شود. بنابراین مطالعه، زنانی که زندگی کم استرسی دارند کمتر مشکلات متابولیکی را تجربه می کنند.

    - نوشابه رژیمی را فراموش کنید

    مطالعات انجام شده در دانشگاه تگزاس نشان می دهد افرادی که نوشابه های رژیمی مصرف می کنند دورکمر بزرگتری دارند. آنها پس از حدود یک دهه مطالعه روی 747 نفر دریافتند افرادی که نوشابه های رژیمی مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که نوشابه رژیمی نمی نوشند، 70 درصد بیشتر با افزایش سایز دورکمر مواجه می شوند. همچنین افرادی که در روز دو یا سه نوشابه رژیمی می خورند شاهد افزایش 500 درصدی سایز دورکمر خود هستند.

    - آب بنوشید

    قطعا همه ما این مسئله را بارها شنیده ایم که نوشیدن آب کافی مفید است اما معمولا به آن عمل نمی کنیم. نتایج مطالعات همچنین نشان می دهد نوشیدن آب منجر به کاهش وزن می شود. در یک مطالعه که در دانشگاه «ویرجینیا تک» انجام شد، افرادی که اضافه وزن داشتند تحت یک رژیم کم کالری قرار گرفته و پیش از هر وعده غذایی به آنها 236 میلی لیتر آب داده شد که آنها در نهایت طی مدت سه ماه بیش از هفت کیلوگرم وزن کم کردند. در این مطالعه افرادی که رژیم کم کالری داشتند اما آب کافی ننوشیدند تنها حدود پنج کیلوگرم وزن کم کردند.

    - خوردن ماست منجمد را محدود کنید

    اگر از طرفداران ماست منجمد هستید مصرف آن را محدود کنید. هر 450 گرم ماست حتی پیش از اضافه کردن هر افزودنی دیگر معمولا 20 تا 30 کالری انرژی دارد. اگر بودجه خود را برای خرید ماست منجمد محدود کنید می توانید از سوی دیگر کالری دریافتی خود را نیز محدود کنید. پس در هنگام خرید ماست منجمد وزن آن را نیز در نظر بگیرید. میزان مناسب ماست برای هر وعده غذایی به اندازه یک مشت است. میزان مجاز اضافه کردن سایر افزودنی ها نظیر میوه به آن نیز به اندازه یک بند انگشت است. ( ایسنا )


    برچسب ها :


    پست های مرتبط :


    ارسال نظر
    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتیرفرش کد امنیتی

    تفریحی
    پیشنهاد 2






    پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله
       
       
    ورود به سایت
    ارتباط با مدیر
    آمارگیر
      آمار مطالب
      کل مطالب : 3266
      کل نظرات : 77
      آمار کاربران
      افراد آنلاين : 7
      تعداد اعضا : 26
      آمار بازديد
      بازديد امروز : 5,717
      بازديد ديروز : 12,002
      بازديد کننده امروز : 76
      بازديد کننده ديروز : 137
      گوگل امروز : 1
      گوگل ديروز: 4
      بازديد هفته : 37,537
      بازديد ماه : 298,846
      بازديد سال : 1,012,718
      بازديد کلي : 3,610,192
      اطلاعات شما
      آي پي : 34.235.127.68
      مرورگر :
      سيستم عامل :
    مطالب جدید
    • بهترین چربی سوزترین نوشیدنی جهان
    • راحت ترین راه برای درمان بوی بد دهان
    • با این رژیم تا عید 10 کیلو کم کنید
    • روش های برای سفت کردن پوست صورت
    • روش تهیه مارگاریتا پیتزایی مخصوص گیاهخواران
    • با پوست تخم مرغ چیکار میشه کرد
    • 15 روش برای مدیریت دعواهای زن و شوهر
    • راهنمای شناخت شامپوی مناسب برای موی شما
    • خوراکی های ضد سرماخوردگی
    • 11 راههای فوق العاده برای تقویت حافظه
    مطالب پربازدید
    • 23 روش براي از بين بردن لكه از روي پارچه
    • روشن کردن پوست با آب لیمو ، چرا و چگونه
    • وب‌سايت خود را تحليل كنيد
    • اس ام اس فلسفی و جملات معنادار زیبا
    • طرز تهیه بیسکویت کوکیز
    • شش تاثير باور نكردنيه خيار بر پوست شما
    • طرز تهیه مربا و شربت شاتوت
    • داستان من و بابا و مامان
    • جدیدترین قوانین کسر خدمت سربازی
    • طرز تهیه شیرینی توپی
    • طرز تهیه شیرینی پفکی شکلاتی
    • پنکه و ساختمان آن
    • آموزش تزیین انواع میوه شب یلدا
    • ضميمه چارديواري روزنامه جام جم شماره 466
    • آبگرمکن گازی و ساختمان آن
    مطالب تصادفی
    • ضميمه سيب (ويژه‌نامه دانش و پزشكي) شماره 234
    • ضـرب المثل های جـالب دربـاره ازدواج
    • فال روزانه سه شنبه 6 فروردين 1392
    • ضميمه تپش شماره 518
    • این شغل به مصلحت شماست یا نه؟
    • پنکه و ساختمان آن
    • پریناز ایزدیار از عادت های بد غذای می گوید
    • تازه عروس یک روزه تهرانی توسط شوهر به قتل رسید + عکس
    • فال امروز دوشنبه 30 مرداد 1391
    • با ۸ شوخی ساده و بامزه کامپیوتری