close
تبلیغات در اینترنت
ميوه و اهميت اين گروه دريک برنامه غذايي سالم
در شبکه های اجتماعی هوادار ما باشید
صفحه اصلیتالار گفتمانآرشیوعضویتورودنقشه سایتخوراکتماس با مافروشگاهمترجم قالب
نظرسنجی
نظر سنجی دوم
موضوعات
  • سلامت
  • خانواده
  • گردشگری
  • ورزش
  • تکنولوژی،کامپیوتر و موبایل
  • تاریخ وفرهنگ وهنر
  • آموزشی
  • اقتصادی ، اجتماعی
  • اس ام اس
  • اخبار
  • ابزار وبلاگ نویسان
  • ضمائم
  • تیتراژ
  • آرشیو
  • 1395
  • 1394
  • 1393
  • 1392
  • 1391
  • 1390
  • آخرین کاربران
    لینک های روزانه
    لینک های دوستان
    نظرسنجی
    جنسیت شما ؟


    پیشنهاد



    ميوه و اهميت اين گروه دريک برنامه غذايي سالم

    350 بازدید جمعه انواع رژیم های غذائی ,خواص میوه ها و سبزیجات,
    لایک: نتیجــــه : 0 امتیــــاز توســـط 0 نفـــر ، مجمـــوع امتیــــاز : 0
    انواع میوه ها و واحد مصرف

    اين گروه شامل انواع میوه ها مثل سیب, مرکبات، هندوانه,گیلاس, آلبالوو... آبمیوه ها و میوه های خشک کرده مانند برگه ها و آلوها مي شود.

     هر واحد از این گروه برابر است با یک عدد میوه متوسط (یک عدد سیب یا پرتقال یا هلو)، یک چهارم طالبی متوسط، ,نصف لیوان حبه انگور، 3-4 عدد زردآلو، نصف لیوان آب میوه و 4/1 لیوان میوه های خشک شده

     مقدار مصرف توصیه شده:

    برای افراد بزرگسال سالم مصرف  روزانه 4تا2 واحد میوه  توصیه می‌شود.

     اهمیت مصرف میوه ها در رژیم غذایی ومزایای سالامتی بخش آنها

    -ميوه ها منابع غني ازانواع ویتامین‌ها ,آنتی‌اکسیدان‌ها, املاح‌ و فیبر مي باشند.

     -این گروه برای حفظ مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها، ترمیم زخم‌ها، دید در تاریکی و سلامت پوست ضروری است

    -در حقیقت سبزی‌ها و میوه‌ها حاوی انواع ویتامین‌ها و املاح یا ریزمغذی‌ها هستند که برای سلامت و شادابی بسیار مفیدند علاوه بر آن این دو گروه دارای بهترین آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها مواد سلامت بخشی هستند که روز به روز بهتر به خواص آنها پی می‌برند. شادابی و سلامت پوست و کاهش فرآیند پیری, مبارزه با عومل سرطانزا  از مهم‌ترین خواص آنتی‌اکسیدان‌ها است.

    بقیه در ادامه مطلب . . .

    نكات مفيد در زمينه مصرف ميوه‌ها

    - همواره يك ظرف بزرگ ميوه روي ميز، كانتر يا در داخل يخچال بگذاريدتا با ديدن آن شما و خانواده تان تشويق به مصرف ميوه شويد.

    - ميوه‌هاي خرد شده و قطعه قطعه شده  را سعي کنيد سريع مصرف کنيد و تا زمان مصرف در يخچال نگهداري کنيد. زيرا  با پوست کندن و قطعه قطعه کردن و با آسيب به بافت به مرور محتواي ويتامین ها در آن کم خواهد شد.

    - ميوه‌هاي خشك شده، فريز شده و كمپوت شده (در آب يا شيره) نيز مانند ميوه هاي تازه ارزش تغذيه اي دارند.

    - در هنگام خريد به مناسب بودن ميوه توجه داشته باشيد. ميوه ها را از لحاظ فساد آنها بررسي کنيد. ميوه هاي راخريداري کنيد  که بافت و پوست سالمي دارند و بيش از حد نرم نشده اند.

    برای تشویق کودکان به مصرف میوه همواره به عنوان میان وعده مدرسه ,میوه را در نظر بگیرید و فراموش نکنید که ذائقه کودکان از دوران کودکی شکل می گیرد.

     براي دستيابي به بهترين ارزش تغذيه اي:

    - بيشتر از ميوه‌هاي كامل (با پوست) يا قطعه قطعه  بجاي آب ميوه استفاده كنيد، تا بتوانيد از فيبرهاي رژيمي آنها استفاده كنيد.

     - اگر مبتلا به بيماريهايي نيستيد که مي بايستي در دريافت پتاسيم احتياط شود، اغلب ميوه‌هايي را انتخاب كنيد كه پتاسيم بيشتري دارند این میوه ها شامل موز، آلو و آب آلو، برگه هلو و برگه زرد آلو، طالبي، خربزه شيرين وپرتقال می شوند.افراد مبتلا به نارسايي کليوي , بیماران دیالیزی  و یا در صورت مصرف برخی دیورتیک ها (ادرار آورها) مي بايستي با رژيم شناس مشورت شود  تا بيش از حد مجاز از میوه هاي پر پتاسيم استفاده نکنند.

    - هنگاميكه از كمپوت ميوه‌ها استفاده مي‌كنيد، آنهايي را انتخاب كنيد كه 100% از آب ميوه طبيعي يا کنسانتره به جاي شربت تهيه شده‌اند.

    - تنوع را در مصرف ميوه ها رعايت کنيد. زيرا ترکيب ميوه ها نيز با هم متفاوت مي باشد. بدين ترتيب ويتامين ها و ترکيبات مختلف را دريافت مي کنيد.

    در مصرف میوه  نکات زیر را رعایت کنید:

    - ميوه‌ها را قبل از مصرف بشوئيد. زير شير آب ميوه‌ها را با دست بشوئيد تا آلودگي  و ميكرو ارگانيسمها از سطح آن پاك شود. بعد از شستن آنها را خشك كنيد.

    - در هنگام خريد، آماده كردن يا نگهداري ,ميوه‌ها را جدا ازگوشت، مرغ و غذاهاي دريايي خام نگه داريد.

    -اگر  پوست میوه را جدا کردید از قرار دادن آن در مجاورت هوا خودداری کنید زیرا ویتامین‌های آن به خصوص ویتامین C از بین می‌رود.

    -حتما در روز میوه‌ها و سبزی‌های خام را در برنامه‌ غذایی خود قرار دهید. 


    نویسنده: الناز سيفي

    برچسب ها :


    پست های مرتبط :


    ارسال نظر
    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی

    تفریحی
    پیشنهاد 2






    ویترین فروشگاه
    پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله
       
       
    ورود به سایت
    ارتباط با مدیر
    آمارگیر
      آمار مطالب
      کل مطالب : 3266
      کل نظرات : 77
      آمار کاربران
      افراد آنلاين : 1
      تعداد اعضا : 26
      آمار بازديد
      بازديد امروز : 50
      بازديد ديروز : 523
      بازديد کننده امروز : 16
      بازديد کننده ديروز : 80
      گوگل امروز : 0
      گوگل ديروز: 0
      بازديد هفته : 573
      بازديد ماه : 9,826
      بازديد سال : 88,716
      بازديد کلي : 2,745,672
      اطلاعات شما
      آي پي : 54.196.86.89
      مرورگر :
      سيستم عامل :
    مطالب جدید
    • بهترین چربی سوزترین نوشیدنی جهان
    • راحت ترین راه برای درمان بوی بد دهان
    • با این رژیم تا عید 10 کیلو کم کنید
    • روش های برای سفت کردن پوست صورت
    • روش تهیه مارگاریتا پیتزایی مخصوص گیاهخواران
    • با پوست تخم مرغ چیکار میشه کرد
    • 15 روش برای مدیریت دعواهای زن و شوهر
    • راهنمای شناخت شامپوی مناسب برای موی شما
    • خوراکی های ضد سرماخوردگی
    • 11 راههای فوق العاده برای تقویت حافظه
    مطالب پربازدید
    • 23 روش براي از بين بردن لكه از روي پارچه
    • روشن کردن پوست با آب لیمو ، چرا و چگونه
    • وب‌سايت خود را تحليل كنيد
    • اس ام اس فلسفی و جملات معنادار زیبا
    • طرز تهیه مربا و شربت شاتوت
    • طرز تهیه بیسکویت کوکیز
    • شش تاثير باور نكردنيه خيار بر پوست شما
    • داستان من و بابا و مامان
    • جدیدترین قوانین کسر خدمت سربازی
    • طرز تهیه شیرینی توپی
    • طرز تهیه شیرینی پفکی شکلاتی
    • پنکه و ساختمان آن
    • آموزش تزیین انواع میوه شب یلدا
    • راه حل ساده برای خارج کردن آب از گوش
    • ضميمه چارديواري روزنامه جام جم شماره 466
    مطالب تصادفی
    • ساعت دخترانه طرح CK
    • مشاهده PDF با فايرفاكس
    • مواردی جالب راجع به یوگا
    • عینك اولیه را چه كسی ساخت
    • چرا پولیپ بینی را باید عمل کرد
    • فشار درماني
    • چگونه می توان جوش های پشت را درمان کرد
    • با حرفه ای ترین چربی سوزها خودتان را لاغر کنید
    • فال روزانه چهارشنبه 16 اسفند 1391
    • ساخت تقويم هاي حرفه اي با Photo Calendar Maker v2.35