loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 369 1391 نظرات (0)

تا زماني که بيماري جدي نشود بيشتر مردم به سلامت خود توجهي نمي کنند . در حالي که وقتي بيمار مي شوند بايد به مدت زيادي تحت مراقبت هاي پزشکي قرار گيرند. اما همين افراد از اين نکته غافلند که بهبود کيفيت و ارتقاي سلامت در زندگي روزمره به صرف وقت زيادي نياز ندارد و حتي انجام يک فعاليت ورزشي و يا صرف ثانيه هايي وقت براي اصلاح تغذيه و... مي تواند سلامت آن ها را تضمين کند.در اين مطلب به چند نکته براي بهبود زندگي و سلامت جسمي اشاره مي کنيم.

زانوها را ورزش دهيد: پشت ميز کار نشستن به مدت طولاني، باعث خشک شدن مفصل زانوها و در نتيجه زانو درد ايجاد مي شود.به نقل از سايت «نيوزويک» در حالي که روي صندلي نشسته ايد، پاها را به سمت جلو دراز کنيد به گونه اي که پاشنه پا روي زمين قرار گيرد. سپس عضله ران را به مدت ۲ ثانيه سفت کنيد و رها کنيد. اين حرکت را هردفعه ، ۵ بار تکرار کنيد.


مقابله با ميگرن:هر گاه که احساس سردرد کرديد، يک سيب سبز بخوريد. محققان معتقدند بوي سيب سبز، انقباض عضله گردن و سر و در نتيجه سردرد و اضطراب را کاهش مي دهد.

به نوشيدني خود دارچين اضافه کنيد:افزودن دارچين قبل از دم کردن قهوه يا چاي، فشار خون و استرس را کاهش مي دهد. اين ادويه غني از آنتي اکسيدان است.

دندان را با مسواک خشک تميز کنيد:قبل از استفاده از خمير دندان، به مدت ۳۰ثانيه، مسواک خشکي را روي دندان بکشيد. اين کار جرم دندان را تا ۶۰درصد و خون ريزي لثه را به نصف کاهش مي دهد.

براي ايجاد رطوبت، گياه سرخس در اتاق قرار دهيد:در فصل زمستان با قرار دادن گياهاني چون سرخس در اتاق با خشکي هوا مقابله کنيد. زيرا اين گونه گياه، در هوا رطوبت ايجاد مي کند و پوست مرطوب مي ماند.

قرص نعناع بمکيد:استفاده از قرص نعناع انجام حرکات ورزشي را آسان تر مي کند.

ايستاده به تلفن جواب دهيد:هنگام جواب دادن به تلفن بايستيد تا با کشيده شدن ديافراگم، صداي شما با اعتماد به نفس بيشتر شنيده شود. اين کار باعث وارد شدن عميق تر اکسيژن به ريه ها مي شود.

کنترل پوست:کفش و جوراب خود را دربياوريد و با کمک آينه کف پاي خود را معاينه کنيد. ملانوها، حتي در قسمت هايي از بدن که در معرض نور خورشيد قرار نمي گيرد، مي تواند ظاهر شود. به ويژه در کف پا، بين انگشتان و در اطراف يا زير ناخن هاي انگشتان پا. اگر از لنز استفاده مي کنيد خوب است بدانيد مصرف برنامه غذايي سرشار از پروتئين باعث مي شود اشک نتواند به طور کامل مانع از چسبيده شدن کلسترول به لنزها شود. در نتيجه رسوب و کدري ايجاد مي کند.

در صورت نياز از قرص هاي مسکن حاوي روکش ژلي استفاده کنيد:استفاده از قرص پروفن با روکش ژله اي نسبت به ديگر قرص ها ۶۰درصد سريع تر درد را تسکين مي دهد.

قبل از خوردن، غذا را خوب بو کنيد:به گفته متخصصان قدرت چشايي با بو کردن تقويت مي شود. هر چه مولکول هاي بيشتري به گيرنده هاي بيني برسد قدرت چشايي قوي تر مي شود.

روغن ماهي مصرف کنيد:آسان ترين روش براي حفظ سلامت قلب و مغز، خوردن ماهي است. مصرف حداقل هفته اي ۳ وعده ماهي، خطر مرگ ناگهاني را کاهش مي دهد.

براي بهداشت دهان، سيب بخوريد:اگر با کمبود وقت در محل کار مواجهيد و فرصت مسواک زدن پيدا نمي کنيد، سيب بخوريد. اين ميوه علاوه بر خارج کردن موادغذايي بين دندان ها، براي مقابله با جرم و بوي بد دهان نيز مفيد است.

برش هاي نازک مواد غذايي:برش هاي نازک باعث مي شود تا پرس غذايي شما بزرگ تر به نظر بيايد.

با گرد و خاک مقابله کنيد:اگر در محيطي پر از دود يا گرد و خاک کار مي کنيد، کمي وازلين به قسمت داخل بيني بماليد تا گرد و خاک وارد بيني تان نشود.

قبل از مصرف دارو: چند ثانيه قبل از مصرف داروي بدطعم، يخ بمکيد تا حس چشايي شما ضعيف شود و طعم دارو را کمتر حس کنيد.

کمردرد: در وسط يک توپ تنيس کهنه، يک برش ايجاد کنيد و داخل آن را پر از آب کنيد. سپس در فريزر قرار دهيد. اين بار که کمر درد داشتيد، در حالي که دراز کشيده ايد، توپ يخ زده را در قسمت پايين کمر قرار دهيد و بغلتانيد تا درد تسکين پيدا کند.

درمان آفت دهان:کيسه چاي خيس را روي آفت قرار دهيد. تانين موجود در آن به عنوان منقبض کننده عمل مي کند.

گرم کردن انگشتان:چرخاندن دست به شکل دايره اي باعث جريان پيدا کردن خون در دست ها و گرم شدن انگشتان مي شود.

گزيدگي حشرات: ورم را با يخ بخوابانيد. سپس آسپرين له شده را روي زخم قرار دهيد. براي کاهش خارش گزيدگي، مخلوطي از جوش شيرين و آب را روي آن بماليد.

با مصرف شير به مقابله با سيگار برويد:افرادي که قصد ترک سيگار دارند، با خوردن شير مي توانند موفق تر عمل کنند. نوشيدن شير قبل از کشيدن سيگار، طعم سيگار را بد مي کند.

منبع: khorasannews
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تفریحی
پیشنهاد 2






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 25
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 290
  • آی پی دیروز : 659
  • بازدید امروز : 2,925
  • باردید دیروز : 6,416
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,925
  • بازدید ماه : 111,216
  • بازدید سال : 655,333
  • بازدید کلی : 7,010,860
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله