loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 337 تابستان 1393 نظرات (0)
بيشتر مطالب ارائه شده درباره "اندرويد ال" به تغييرات اصلي نظير مرکز اعلان هاي اصلاح شده، تحولات منوي اپليکيشن هاي اخير، مرگ دلويک و جايگزين شدنش با آرت، طراحي متريال جديد، اندرويد براي محيط کار و ديگر وظايف اصلي که در نطق اصلي کنفرانس Google I/O 2014 نيز به آن ها اشاره شده بود، اختصاص دارد. اما تغييرات  اندرويد «ال» بسيار است و بهبودهاي ريز و درشت ديگري نيز وجود دارد که کمتر به آن ها پرداخته شده است.به تازگي در رويداد توسعه دهندگان گوگل از نسخه جديد اندرويد با ظاهري متفاوت، مسطح و رابط  کاربري کاملا پويا رونمايي شده است. نسخه جديد اندرويد يک تغيير اساسي در اين سيستم عامل به شمار مي رود؛ چيزي شبيه اندرويد ساندويچ بستني که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. گوگل پيش از اين نيز، از همين فلسفه طراحي در گوگل پلاس بهره برده بود. شکل ها در اندرويد جديد ساده تر، پويانمايي ها نرم تر و رابط کاربري شکيل تر شده است.به گزارش zoomit، در اندرويد L توسعه دهندگان کنترل بهتري روي رابط کاربري دارند و به سادگي قادر به کنترل المان هاي مختلف طراحي سيستم عامل خواهند بود. اندرويد «ال» يکي از جدي ترين به روزرساني هاي اين سيستم عامل به شمارمي رود. مجموعه  زيادي از تغييرات کوچک و ظريف در نسخه  پيش نمايش توسعه دهندگان Android L وجود دارد.در اين مطلب با اين تغييرات بنيادي آشنا مي شويد.
اندرويد «ال» مدت زمان مورد نياز باقي مانده براي شارژ کامل باتري را پيش بيني مي کند

پس از اتصال گوشي به شارژر، اندرويد در پس زمينه، شروع به محاسبه  مدت زمان مورد نياز براي رسيدن دستگاه به شارژ کامل مي کند. هنگامي که جواب نهايي به دست آمد، کافي است به صفحه  قفل دستگاه نگاه کنيد تا از اين موضوع مطلع شويد. همچنين اين زمان تقريبي در بخش تنظيمات و زير عنوان باتري قابل دستيابي است.زماني که گوشي به باتري متصل نباشد نيز يک پيش بيني درباره مدت زمان باقي مانده از شارژ دستگاه تا پيش از خاموش شدن طبق روال مصرفي، از طريق بخش تنظيمات باتري به کاربر ارائه مي شود.


حالت بدون مزاحمت

پس از 24 ساعت استفاده  سنگين از اين نسخه  اندرويد، متوجه مي شويم که خصوصيت Do not Disturb يکي از قابليت هاي دوست داشتني اندرويد «ال» است. به بيان ساده، Do not Disturb قابليتي است که مي توان از طريق فشردن يکي از کليدهاي حجم صدا و انتخاب دايره اي که يک خط از ميان آن عبور کرده است، بدان دسترسي يافت. همين آيکن در پنل Quick Settings از طريق مرکز اعلان ها نيز در دسترس است. با اجراي اين فرآيند کاربر قادر است کليه  نوتيفيکيشن ها را براي مدت زمان مشخص يا تا زماني که خود شخص اقدام به فعال کردن آن نکند، غيرفعال سازد.در صورتي که به کنترل بيشتري بر اين قسمت نياز داشته باشيد، کافي است به مسير Settings > Sound & Notifications > Do Not Disturb برويد و تنظيمات دلخواه خود را اعمال کنيد. در اين بخش انواع تنظيمات پيشرفته در اختيار کاربر قرار مي گيرد که امکان باز نگاه داشتن کانال تماس ها و پيغام هايي که از طريق شبکه  اپراتور انجام مي شود، در حالت Do not Disturb از جمله  آن ها محسوب مي شود. امکان اجازه دادن به مخاطبان خاص يا کليه اشخاص حاضر درفهرست مخاطبان نيز وجود دارد. بخش مورد علاقه  ما در اين تنظيمات، امکان تنظيم بازه  زماني مشخص براي فعال شدن خودکار Do not Disturb است.


جست وجو در بخش تنظيمات

آيتم هاي بسيار زيادي در بخش تنظيمات سيستم عامل اندرويد قرار دارد که تا حد فراواني دست کاربر را براي اعمال ترجيح هاي خود باز مي گذارد. اکنون قابليت جست وجو در ميان آيتم هاي تنظيمات در اندرويد «ال» ارائه شده است که يافتن آنچه راکه به دنبال آن هستيد ، ساده تر از گذشته مي کند. اين قابليت باعث مي شود بخش هايي که همگي ما گاهي در يافتن  آن ها در تلاش اول ناکام بوده ايم به سادگي در دسترس قرار گيرد تا تجربه کاربري ساده تري براي دارنده  دستگاه فراهم شود.


حالت هاي نمايش اندرويد براي کساني که کوررنگي دارند

در صورتي که شخصي دچار عارضه  کوررنگي باشد، مسلما از اضافه شدن اين بخش به اندرويد شادمان خواهد شد. اندرويد «ال» از حالت هاي نمايش جديدي برخوردار است که به منظور ارائه  تصاوير و نگاه شفاف تر به اين دسته از افراد طراحي شده است. اين تنظيمات جديد به سادگي و از مسير Settings> Accessibility> Color Space Correction قابل دستيابي است. در حقيقت در اين قسمت ۶ حالت مختلف براي انواع مختلف دسته هاي کوررنگي تعبيه شده است.


خاموش کردن اعلان اپليکيشن خاص به سادگي هرچه تمام تر

اگرچه غيرفعال کردن نوتيفيکيشن اپليکيشن ها پيشتر نيز دشوارمحسوب نمي شده است، اما در نسخه  جديد اندرويد براي دستيابي به اين مسئله به باز کردن اپليکيشن مورد نظر نيز نيازي نخواهد بود و اين فرآيند ساده سازي شده است. براي اعمال تنظيمات مورد نظر خود براي غيرفعال کردن اعلان هاي اپليکيشن خاص کافي است مسير Sound & Notifications> Showing Notifications > App Notifications را دنبال کنيد. در اين قسمت از تنظيمات شاهدفهرستي از اپليکيشن ها خواهيد بود که از سيستم نوتيفيکيشن ها بهره  مي برند.


روشنايي تطبيقي صفحه نمايش

به نظر مي رسد گوگل تصميم گرفته است روشنايي خودکار (auto-brightness) را با روشنايي سازشي (adaptive brightness) جايگزين کند. اين حالت جديد بهترين حالت تنظيم خودکار و دستي را براي ارائه بهترين سطح روشنايي ترکيب خواهد کرد. در اين قسمت مشخص مي کنيد که سطح روشنايي نمايشگر دستگاه شما در چه مرتبه اي بايد قرار گيرد و اندرويد به صورت خودکار با اعمال اندکي اصلاح بر اساس نور محيط بهترين حالت را ارائه مي کند.به بيان ساده، اگر روشنايي صفحه را روي 50 درصد تنظيم کنيد، دستگاه بر اساس نور محيط و تغيير مکان شما اين ميزان را در محدوده  40 تا 70 درصد تغيير خواهد داد. البته در صورتي که مايل به داشتن کنترل کامل روشنايي دستگاه باشيد مي توانيد روشنايي سازشي را غيرفعال کنيد.

 روزنامه خراسان
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تفریحی
پیشنهاد 2






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 39
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 598
  • آی پی دیروز : 646
  • بازدید امروز : 4,233
  • باردید دیروز : 4,803
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 40,688
  • بازدید ماه : 106,108
  • بازدید سال : 650,225
  • بازدید کلی : 7,005,752
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله