close
تبلیغات در اینترنت
ورزش، آب روي آتش
در شبکه های اجتماعی هوادار ما باشید
صفحه اصلیتالار گفتمانآرشیوعضویتورودنقشه سایتخوراکتماس با مافروشگاهمترجم قالب
موضوعات
  • سلامت
  • خانواده
  • گردشگری
  • ورزش
  • تکنولوژی،کامپیوتر و موبایل
  • تاریخ وفرهنگ وهنر
  • آموزشی
  • اقتصادی ، اجتماعی
  • اس ام اس
  • اخبار
  • ابزار وبلاگ نویسان
  • ضمائم
  • تیتراژ
  • آرشیو
  • 1395
  • 1394
  • 1393
  • 1392
  • 1391
  • 1390
  • آخرین کاربران
    لینک های روزانه
    لینک های دوستان
    نظرسنجی
    جنسیت شما ؟


    ورزش، آب روي آتش

    92 بازدید چهار شنبه پزشکی و سلامت,
    لایک: نتیجــــه : 0 امتیــــاز توســـط 0 نفـــر ، مجمـــوع امتیــــاز : 0

    فرصتي پيش آمد تا با يکي از خويشاوندان صحبتي داشته باشم؛ تا قبل از اين ديدار آقا فريدون با اين که سن و سالي نداشت اما هميشه غمگين و عبوس بود طوري که اعضاي فاميل تمايل چنداني نداشتند با او رفت و آمد داشته باشند. اما به فاصله 2-3 ماه حرف توي فاميل پيچيد که آقا فريدون را ديدي؟ کلاً از اين رو به آن رو شده است.به همين دليل تصميم گرفتم خودش را ببينم و از او در اين باره سوال کنم.وقتي ديدمش، گفتم: خوب الحمدلله شما را سرحال مي بينم، قصه اش چيست؟ جواب داد: مدت ها بود که به دليل کار و فشار شغلي، دچار استرس و افسردگي شده بودم. حوصله صحبت کردن با هيچ کس را نداشتم. اعتماد به نفسم ضعيف شده بود طوري که فکر مي کردم هر کاري انجام دهم باز هم محکوم به شکستم.

    به دکتر هم مراجعه کردم اما هيچ نسخه اي براي من مفيد نبود تا اين که بالاخره در سايت«Readers digest»مطلبي را مطالعه کردم و با يکي از همکارانم که تازه به اداره ما آمده بود و خوشبختانه اهل ورزش هم بود، موضوع را در ميان گذاشتم. او مي گفت ميليون ها نفر در جوامع مختلف از مشکلات جسمي و روحي رنج مي برند بعضي ها مشکلشان جدي است و برخي نه. اما عمده اين مشکلات به يک موضوع برمي گردد و آن هم کم تحرکي است. در حالي که ورزش نه تنها باعث افزايش طول عمر و کاهش وزن مي شود بلکه به کاهش استرس و افسردگي و تقويت اعتماد به نفس کمک مي کند.او به چند مشکل اشاره کرد که با ورزش به راحتي برطرف مي شود.


    اضطراب

    همه ما در برخي مقاطع نگران وضعيت مالي و مسائل خانوادگي مي شويم و اضطراب را تجربه مي کنيم. اما اضطراب مزمن باعث بروز بيماري رواني مي شود. در اين ميان ورزش مي تواند اين اضطراب ها را کاهش دهد زيرا با ورزش اندروفين (هورمون هايي که حس خوب ايجاد مي کند) در بدن رها مي شود و خلق و خو را بهبود مي بخشد. از اين رو احتمال بروز اضطراب در افرادي که ورزش مي کنند نسبت به افرادي که ورزش نمي کنند، ۲۵درصد کمتر است.براي مبتلايان به اضطراب مزمن، انجام ورزش هايي که روي تنفس تمرکز دارد، مفيدتر است. ورزش هايي مانند يوگا سيستم عصبي را آرام مي کند.


    ADHD؛ بيش فعالي

    اگرچه اين اختلال در جوامع شيوع بالايي پيدا کرده است اما درمان ندارد؛ در حالي که ورزش مي تواند قدرت تمرکز فرد را بهبود دهد.

    ورزش، ميزان دوپامين را افزايش مي دهد و مانند داروهايي چون ريتالين، نتيجه مشابهي روي فرد مي گذارد.علاوه بر آن قسمتي از مغز را که وظيفه تصميم گيري دارد، تحريک مي کند.

    بزرگسالان مي توانند هر نوع ورزشي انجام دهند در حالي که بهتر است کودکان به فعاليت هاي هوازي مانند ايروبيک بپردازند که به صورت گروهي انجام مي شود و اعتماد به نفس را افزايش مي دهد.


    از دست دادن حافظه

    ورزش، جريان خون رساني به مغز را بهبود مي بخشد.ورزش علاوه بر اينکه در حفظ سلامت قلب و عروق نقش دارد باعث تقويت حافظه مي شود. نتايج بررسي ها نشان مي دهد بزرگسالاني که ورزش مي کنند در تست هاي مرتبط با حافظه، تصميم گيري، انجام دادن چند کار با هم، برنامه ريزي و هوشياري، نتيجه بهتري به دست آورده اند.يادگيري ورزش هاي جديد مانند تنيس و دوچرخه سواري به تقويت حافظه کمک مي کند.


    مشکل خواب

    وزنه برداري در ايجاد خواب خوب و عميق موثر است.خواب ناکافي با مشکلات متعددي ارتباط دارد.


    آسم

    شايد عجيب به نظر برسد، اما اگر آسم داريد، هر چه بيشتر ورزش کنيد کمتر از اين اختلال رنج خواهيد برد.

    نتايج بررسي ها نشان مي دهد، با بهبود عملکرد قلب و عروق، از شدت علايم آسم کاسته مي شود. علاوه بر آن، با بالا رفتن وزن، سلول ها ملتهب و علايم بيماري آسم بدتر مي شود.ورزشي که دوست داريد از جمله ورزش هاي هوازي، ورزش هاي استقامتي، ورزش در هواي آزاد و... را انجام دهيد.البته در صورت قرار گرفتن در بيرون از منزل، سعي کنيد در معرض تحريک کننده هايي مانند گرده گياهان و آلودگي هوا قرار نگيريد.


    علايم قاعدگي و يائسگي

    زنان ورزشکار در مقايسه با زناني که ورزش نمي کنند؛ کمتر در معرض علايم قاعدگي و يائسگي قرار مي گيرند.تحرک باعث از بين رفتن تعادل هورموني مي شود. در زنان ورزش مي تواند تراکم استخوان را بالا ببرد. تراکم يافتن استخوان با بيماري قلبي، عروقي و چاقي مفرط مقابله مي کند.براي زنان يائسه ترکيبي از ايروبيک و تمرينات مقاومتي مفيد است همچنين براي کاهش علايم قاعدگي انجام ورزش هاي ايروبيک توصيه مي شود.

    روزنامه خراسان

    برچسب ها :


    پست های مرتبط :


    ارسال نظر
    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی

    تفریحی
    پیشنهاد 2






    پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله
       
       
    ورود به سایت
    ارتباط با مدیر
    آمارگیر
      آمار مطالب
      کل مطالب : 3266
      کل نظرات : 77
      آمار کاربران
      افراد آنلاين : 5
      تعداد اعضا : 26
      آمار بازديد
      بازديد امروز : 1,677
      بازديد ديروز : 13,217
      بازديد کننده امروز : 65
      بازديد کننده ديروز : 94
      گوگل امروز : 0
      گوگل ديروز: 0
      بازديد هفته : 59,162
      بازديد ماه : 70,757
      بازديد سال : 70,757
      بازديد کلي : 70,757
      اطلاعات شما
      آي پي : 54.145.103.69
      مرورگر :
      سيستم عامل :
    مطالب جدید
    • بهترین چربی سوزترین نوشیدنی جهان
    • راحت ترین راه برای درمان بوی بد دهان
    • با این رژیم تا عید 10 کیلو کم کنید
    • روش های برای سفت کردن پوست صورت
    • روش تهیه مارگاریتا پیتزایی مخصوص گیاهخواران
    • با پوست تخم مرغ چیکار میشه کرد
    • 15 روش برای مدیریت دعواهای زن و شوهر
    • راهنمای شناخت شامپوی مناسب برای موی شما
    • خوراکی های ضد سرماخوردگی
    • 11 راههای فوق العاده برای تقویت حافظه
    مطالب پربازدید
    • 23 روش براي از بين بردن لكه از روي پارچه
    • روشن کردن پوست با آب لیمو ، چرا و چگونه
    • اس ام اس فلسفی و جملات معنادار زیبا
    • طرز تهیه بیسکویت کوکیز
    • طرز تهیه مربا و شربت شاتوت
    • شش تاثير باور نكردنيه خيار بر پوست شما
    • داستان من و بابا و مامان
    • جدیدترین قوانین کسر خدمت سربازی
    • وب‌سايت خود را تحليل كنيد
    • طرز تهیه شیرینی توپی
    • طرز تهیه شیرینی پفکی شکلاتی
    • پنکه و ساختمان آن
    • آموزش تزیین انواع میوه شب یلدا
    • ضميمه چارديواري روزنامه جام جم شماره 466
    • آبگرمکن گازی و ساختمان آن
    مطالب تصادفی
    • طرز تهیه سالاد لبناني به نام تبوله
    • یک باستان شناس فرانسوی کاشف مجسمه داریوش بود
    • کراتینه مو منجر به بروز سرطان می شود؟
    • ضميمه كليك شماره 400
    • آشنایی با سیاره سرخ منظومه شمسی
    • راهکار درمان ریزش مو
    • راهنمای خرید لباس عروس
    • فال روزانه جمعه 18 اسفند 1391
    • فال روزانه دوشنبه 13 شهریور 91
    • مجله الکترونیکی دانش شماره پانزدهم