loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 669 پاییز 1393 نظرات (1)
روند رشد تبلت ها در حال افول است و اپل نيز آي پد هاي کمتري به فروش مي رساند. گوشي هاي با صفحه نمايش  غول پيکر مشتريان پر و پا قرصي پيدا کرده اند. فروش پي سي بهبود پيدا کرده و مايکروسافت فهميده است که ويندوز بايد يک سيستم عامل دسکتاپ باقي بماند چرا که پي سي ها در نزد مردم محبوب خواهند ماند؛ اما در نهايت چه اتفاقي خواهد افتاد؟ کدام محصول بر کدام محصول ديگر غلبه پيدا خواهد کرد؟شايد يک يا دو سال پيش هر کسي دوست داشت حداقل يک گوشي هوشمند، يک تبلت و يک پي سي داشته باشد اما در حال حاضر تبلت ها ديگر آن محبوبيت هميشگي را ندارند و بيشتر شبيه محصولاتي تزييني و طاقچه اي شده اند. چرا تبلت ها توانايي از دور خارج کردن پي سي ها (رايانه هاي شخصي) را ندارند؟ چرا گوشي هاي هوشمند همچنان به صعود خود ادامه مي دهند اما تبلت ها دچار افول شده اند؟ در اين مطلب به جواب اين سوال ها مي پردازيم.
فروش تبلت در مقابل فروش پي سي

زماني که بخواهيم فروش پي سي ها را تشريح کنيم بايد به فروش تبلت ها که اکنون به پايين ترين مقدار خود در کل تاريخ حياتشان رسيده  اند، توجه داشته باشيم. در حالي که کاهش فروش پي سي با سرعتي بسيار کم دنبال مي شود اما تبلت ها سقوطي آزاد را تجربه مي کنند.


فشار گوشي هاي هوشمند بر تبلت ها

اندازه صفحه نمايش گوشي هاي هوشمند هر سال در حال افزايش است. گوشي هاي اندرويدي هر سال که مي گذرد ،بزرگ و بزرگ تر مي شوند و گوشي هاي مايکروسافت و اپل نيز در حال پيروي از همين رويه هستند. حتي اپل که به مقاومت در برابر بزرگ تر کردن موبايل  مشهور شده بود، اکنون در استور هاي خود آيفون هايي بسيار بزرگ با اندازه ۴.۷ و ۵.۵ اينچي مي فروشد .هيچ گوشي هوشمندي حداقل به اين زودي ها قادر نيست لپ تاپ و سيستم هاي دسکتاپ را از رده خارج کند اما همين تلفن هاي هوشمند نقشه دارند تبلت ها را به نابودي بکشند. يک آيفون 6 پلاس يا حتي آيفون 6 را با آي پد مقايسه کنيد. به گزارش zoomit، زماني که آيفون 6 پلاس را در کنار آي پد ميني مي گذاريم، ظاهر اين تبلت بسيار کوچک به نظر مي رسد،ضمن اين که اپليکيشن هاي آي پد آنطور که بايد و شايد نمي توانند از صفحه نسبتا بزرگ آي پد ميني بهره ببرند.

نمي توانيد چند اپليکيشن  را با يکديگر باز کنيد و يکي ديگر از دلايل استفاده از تبلت ها با صفحه نمايش بزرگ تر نيز اين طور از بين مي رود. همين موضوع در سرزمين اندرويدي ها نيز صادق است.

گوگل، تبلت نکسوس با صفحه نمايش ۷ اينچي را از بين برد و اکنون نکسوس ۶ را توليد کرده که صفحه نمايش ۵.۹ اينچي دارد.

چرا بايد يک تبلت ۷ اينچي بخواهيد زماني که يک گوشي ۶ اينچي داريد؟ تبلت هاي اندرويدي نيز نمي توانند چند وظيفگي بين اپليکيشن ها را در اختيار شما بگذارند، پس اکنون بزرگ ترين فايده تبلت ها صفحه نمايش هاي بزرگي است که مي توان فيلم روي آن ها تماشا کرد يا کتاب خواند.


مايکروسافت فهميد که مردم هنوز از پي سي ها استفاده مي کنند

اگر ويندوز 8 سيستم عاملي براي شروع و ورود مايکروسافت در ابزار هاي لمسي بود، ويندوز ۱۰ براي همه صفحه نمايش ها و با همه سبک تعامل آماده شده است. مايکروسافت به خوبي فهميده که مردم هنوز پي سي ها و رايانه هاي ويندوزي خود را دوست دارند پس ويژگي هايي را در اين نسخه جديد از ويندوز آماده کرده است که بهره وري کاربران پي سي را بسيار افزايش مي دهد و به شکلي تبلت ها را در عرصه رقابت با فاصله زياد پشت سر مي گذارد.در زمان توسعه ويندوز ۸، اعلام شد که در درون مايکروسافت برنامه ريزي شده است تا در ويندوز بعد، نسخه دسکتاپ حذف شود اما چنين اتفاقي نيفتاد چراکه مايکروسافت خوب مي دانست تبلت هاي لمسي قادر به ساخت آينده نخواهند بود و نسخه پي سي را زنده نگه داشت و ويژگي هاي فوق العاده اي را به آن اضافه کرد.


گوشي هاي هوشمند جاي تبلت ها را خواهند گرفت...

گوشي هاي هوشمند در دسته فبلت ها و پرچمداران مختلف در حال بزرگ تر شدن هستند، آن ها همواره همراه شما هستند و ارتباطات داده اي و اينترنت نيز بسيار راحت با آن ها انجام مي شود. اما تبلت ها نمي توانند عمليات چند وظيفگي خاص و مفيدي داشته باشند و باز کردن بيشتر از يک اپليکيشن در آن ها کاري نشدني است ، حمل و نقل آن ها سخت است و ارتباطات داده اي تلفن همراه نيز در آن ها ميسر نيست يا اگر هم باشد فايده چنداني ندارد. همين که گوشي هاي هوشمند به اندازه کافي بزرگ شدند، مي توانند همان ظاهر ساده، مولتي تسکينگ سريع و تجربه اي عالي از صفحات نمايش لمسي را در اختيار شما بگذارند. پس چرا بايد از يک تبلت استفاده کرد؟


...اما تبلت ها نمي توانند جايگزين لپ تاپ ها شوند

لپ تاپ و سيستم هاي دسکتاپ هنوز ضروري هستند. آن ها تجربه اي قدرتمند از ظاهري مبتني بر ماوس و صفحه کليدي را به شما ارائه مي دهند که پنجره هاي چندگانه و چند وظيفگي يکي از قابليت هاي پايه اي اين نوع محصولات به حساب مي آيند. براي استفاده هايي با بهره وري بيشتر يا حتي مولتي تسکينگ قوي يک آي پد يا تبلت اندرويد بسيار زجرآور است اما يک پي سي بر پايه ويندوز، مک، لينوکس يا حتي کروم OS بسيار کارآمدتراست.سرانجام تبلت ها چه جايگا هي را کسب خواهند کرد؟ حتي گوشي هاي پايين رده در حال رسيدن به صفحات نمايش بزرگ هستند، لپ تاپ ها نيز سبک تر شده اند.تبلت ها به يک تحول نياز دارند، به اين معني که بتوانند با صفحات نمايش بزرگ خود کارهايي بيشتر از گوشي هاي هوشمند براي ما انجام دهند. اکنون، تبلت ها هنوز نمرده اند ، اما محبوبيت اوليه خود را از دست داده اند. در هر صورت، تبلت ها در بين 2 محصول ياد شده گير افتاده اند،شايد تنها راه علاج آن ها قوي تر شدن در زمينه چندوظيفگي و رقابت با لپ تاپ هاي رده بالا باشد

منبع:روزنامه خراسان

فروشگاه گوشی تبلت
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط rostam در تاریخ 1393/09/24 و 13:54 دقیقه ارسال شده است

سلام عزیزم شکلک
وبلاگ خوبی داری شکلک
یه سر به این سایت بزن
سایت خیلی خوبیه حتما ثبت نام کن شکلک
جشنواره داره هر ماه به کاربراش جایزه میده
از وبلاگت هم ممنون شکلک



کد امنیتی رفرش
تفریحی
پیشنهاد 2






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 35
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 618
  • آی پی دیروز : 646
  • بازدید امروز : 4,899
  • باردید دیروز : 4,803
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 41,354
  • بازدید ماه : 106,774
  • بازدید سال : 650,891
  • بازدید کلی : 7,006,418
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله