loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 413 بهار 1393 نظرات (0)
به نظر مي رسد انقلابي در صنعت گوشي هاي هوشمند در راه است. پروژه Ara گوگل با گذشت زمان هر روز به مراحل نهايي خود نزديک تر مي شود و اگر نيمي از سخنان توسعه دهندگان اين پروژه نيز به واقعيت تبديل شود، وارد عصر جديدي در صنعت گوشي هاي همراه مي شويم، عصري که در آن روش هاي توليد، زنجيره هاي تامين، روش هاي بازار يابي و بسياري موارد ديگر دستخوش تحولاتي شگرف خواهد شد. گوگل به تازگي اولين کنفرانس توسعه دهندگان خود را براي پروژه Ara برگزار کرد. اين پروژه که توسط گروه کوچکي به نام ATAP متشکل از مهندسان سابق DARPA (آژانس پروژه هاي تحقيقاتي پيشرفته دفاعي آمريکا) و جمعي از نوابغ گوگل اداره مي شود، با هدف ساخت يک تلفن همراه هوشمند ماژولار راه اندازي شده است. وقتي اين پروژه به مرحله نهايي برسد، با خريد اين گوشي هوشمند،به احتمال قوي آخرين گوشي خود را خريداري خواهيد کرد چرا که قادر خواهيد بود هر قطعه اي از جمله دوربين گوشي، نمايشگر و حتي باتري آن را خودتان ارتقا دهيد تا در نهايت به گوشي دلخواه خود برسيد.
هدف گوگل توليد گوشي با قابليت ارتقاي سخت افزاري توسط کاربراست

هدف گوگل دراين پروژه توليد گوشي با قابليت ارتقاي سخت افزاري توسط کاربراست،گوشي که کاربر به انتخاب خود بتواند پردازنده، دوربين يا ديگر قطعات آن را ارتقا دهد.هدف اصلي گوگل و گروه ATAP ساخت دستگاهي است که تهيه گوشي هاي هوشمند را براي ميليون  ها انساني که توانايي خريد گوشي هايي مانند آيفون و گلکسي S5 را ندارند ،آسان تر مي سازد.به گزارش zoomit ،موانع زيادي براي موفقيت اين پروژه وجود دارد ولي گروه ATAP با يک برنامه زماني فشرده سخت در تلاش است پروژه Ara را به محصولي قابل خريد توسط مردم عادي تبديل کند و طبق اين زمان بندي کمتر از يک سال تا پايان پروژه باقي مانده است. با ورود گوشي هاي هوشمند ماژولار به بازار،صنعت گوشي هاي هوشمند به کلي دگرگون مي شود و شاهد روش هاي جديد توليد، روش هاي متنوع خريد و فروش گوشي ها و راه هاي جديدي براي مشتريان گوشي هاي هوشمند براي شخصي سازي هرچه بيشتر گوشي ها با امکان تعويض تمامي قطعات خواهيم بود.


گوشي ماژولارگوگل در 3 اندازه ميني ، مديوم و بزرگ عرضه مي شود

عضو گروه توسعه پروژه Ara به تازگي به توضيح نحوه جداسازي و جايگزيني قطعات دستگاه پرداخت و گفت: اين گوشي ماژولار ابتدا در 3 اندازه ميني (4 اينچ) مديوم (زير 5 اينچ) و بزرگ (فبلت) عرضه خواهد شد. ما هم اکنون مي دانيم که گوگل تلاش دارد Ara را تا حد امکان ارزان نگاه دارد. آخرين اطلاعات به دست آمده در اين زمينه حکايت از قيمت 50 دلاري اسکلت اصلي دستگاه که تمامي بخش هاي ديگر به آن متصل خواهد شد، دارد.در اين ويدئو، عضو تيم Ara بيان مي کند که پايه اصلي گوشي ماژولار با قيمت 25 دلار به ازاي هر واحد در دسترس قرار خواهد گرفت. اين قسمت هيچ کاري جز قرار دادن تمامي قسمت هاي ديگر براي ايجاد امکان فعاليت انجام نمي دهد. گوگل فروشگاه اختصاصي Ara را به صورت رسمي براي عرضه و فروش ماژول هاي اين دستگاه تاسيس خواهد کرد، اما انتظار مي رود برخي خرده فروشي هاي ديگر نيز اقدام به ارائه ماژول ها و قطعات مربوطه کنند. گوشي ماژولار به اين معني است که امکان تعويض قطعات دستگاه به آساني و توسط کاربر ميسر است. در اين پروژه گوگل قصد دارد يک پلتفورم سخت افزاري باز را توسعه دهد که به شدت قابل سفارشي سازي باشد. در اين روش يک گوشي پايه طراحي و ساخته مي شود و توليدکنندگان مختلف قادر به ساخت قطعات يا ماژول هاي مختلف براي آن مي شوند. تصور کنيد که پس از مدتي استفاده از گوشي هوشمند خود، به اين نتيجه مي رسيد که پردازنده اصلي يا حافظه رم فعلي، پاسخ گوي نيازهاي شما نيست، در شرايط فعلي تنها کاري که مي توانيد انجام دهيد، تعويض گوشي است؛ اما با پروژه جديد گوگل ، مي توانيد يک ماژول پردازنده يا رم جديد تهيه و جايگزين ماژول قبلي درتلفن خود کنيد. به اين ترتيب براي ارتقاي سخت افزاري دستگاه خود به تعويض کامل گوشي نيازي نداريد. از طرفي به عنوان مثال مي توانيد پردازنده Snapdragon خود را جايگزين پردازنده Tegra کنيد يا حافظه رم يک برند ديگر را جايگزين حافظه رم دستگاه خود کنيد يا شايد هم يک ماژول دوربين جديد را جايگزين دوربين فعلي کنيد. اين دستگاه در واقع شامل شاسي، صفحه نمايش و کنترلرهاي راديويي مانند شبکه واي فاي است. پروژه Ara گوگل با گروهي متشکل از مهندسان موتورولا که به لنوو منتقل نشدند، در حال توسعه است و انتظار مي رود به زودي اولين گوشي ماژولار را روانه بازار کنند. نسخه  50 دلاري اين گوشي هوشمند شامل ماژول واي فاي، صفحه   نمايش لمسي و همچنين ماژول مداري است که با استفاده از 2 ماژول پيشين، يک گوشي هوشمند ساده را تشکيل خواهد داد. گوگل در نظر دارد پس از عرضه  اين گوشي هوشمند، بخش هايي را ايجاد کند تا کاربران قادر به تعويض يا تقويت تلفن هوشمند ماژولار خود باشند.گوگل در نظر دارد اين محصول را در 3ماهه  اول سال 2015 يعني زمستان ۹۳ به بازار عرضه کند.

روزنامه خراسان
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تفریحی
پیشنهاد 2






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 42
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 628
  • آی پی دیروز : 646
  • بازدید امروز : 5,130
  • باردید دیروز : 4,803
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 41,585
  • بازدید ماه : 107,005
  • بازدید سال : 651,122
  • بازدید کلی : 7,006,649
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله