loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 636 1391 نظرات (0)

ويندوزفون ۸ سيستم عاملي خوب با ظاهر متفاوت، مرتب و ساده است و اغلب خواسته هاي کاربران تلفن هاي هوشمند را نيز برآورده مي کند. البته نواقصي هم وجود دارد که مايکروسافت بايد به دنبال رفع آن ها باشد در اين مطلب به بررسي ترفندها و نکاتي خواهيم پرداخت که استفاده از اين سيستم عامل را برايتان جذاب تر و راحت تر خواهد کرد. البته اين احتمال هم وجود دارد که شما کاربر حرفه اي ويندوزفون ۸ باشيد و برخي ازاين ترفندها براي شما عادي جلوه کند. با اين حال اين نکات مهم است و دانستن آن  ها خالي از لطف نيست.

تهيه اسکرين شات:اين اولين ترفندي است که بايد بياموزيد. در هر صفحه و هر محيطي که باشيد، فشردن همزمان کليدهاي Start و Power اسکرين شاتي را از صفحه نمايش شما و محتويات فعلي آن تهيه و به آلبوم عکس شما اضافه خواهد کرد.به خاطر داشته باشيد که براي اجراي صحيح آن نياز به کمي تمرين داريد. هنگامي که هر 2 دکمه را کاملاً همزمان فشار دهيد، اين ترفند به درستي کار خواهد کرد.


کليد هاي تلفن خود را بهتر بشناسيد:دکمه Back شما را به صفحه قبلي هدايت مي کند. اما اين تنها کارآيي اين دکمه نيست. اگر آن را فشار دهيد و براي مدت کوتاهي نگه داريد، فهرستي از برنامه هاي در حال اجرا نمايش داده مي شود و مي توانيد به سرعت بين اين برنامه ها جا به جا شويد. به گزارش zoomit، دکمه Start نيز بدون توجه به اين که در چه صفحه اي هستيد، صفحه شروع را نشان مي دهد. اگر اين دکمه را هم براي مدت کوتاهي نگه داريد، برنامه تشخيص صدا اجرا خواهد شد.دکمه Search نيز با نمايش صفحه موتور جست وجوگر بينگ، امکان جست‌وجوي سريع را فراهم مي کند. با اين حال امکان استفاده از ديگر موتورهاي جست وجو را نداريد که اميدواريم در آينده مايکروسافت اين اجازه را به کاربرانش بدهد.

تغيير موتور جست وجوي مرورگر IE:اگر چه قادر به تغيير موتور جست وجوگر پيش فرض دکمه Search نيستيد، ولي مي توانيد از موتورهاي جست وجوگر ديگر در مرورگر IE استفاده کنيد. براي اين منظور به قسمت Settings اينترنت اکسپلورر برويد و گزينه advanced را انتخاب کنيد.

گوشي خود را قفل کنيد:ايجاد يک لايه محافظتي براي هر دستگاهي امري ضروري است و در ويندوزفون (مانند اغلب دستگاه هاي ديگر) مي توانيد براي دستگاه خود رمز عبور تعريف کنيد. براي اين کار به Setting برويد و گزينه Lock Screen را انتخاب کنيد.

يکپارچه سازي:همگام سازي اطلاعات شما (Sync) روي يک سرويس ابري اين امکان را خواهد داد که در صورت نياز، به آن ها از طريق اينترنت و در ديگر دستگاه ها دسترسي داشته باشيد. به علاوه اين کار باعث تهيه پشتيبان از اطلاعاتتان مي شود تا در مواقعي که به هر دليل (پاک شدن يا دزديده شدن) به آن ها نياز داريد، به کمک شما بيايد.

عمر باتري را افزايش دهيد:

يکي از دغدغه هاي کاربران گوشي‌هاي هوشمند با سخت افزار قوي، دست و پنجه نرم کردن با عمر باتري آن است. با اين حال مهم ترين کاري که بايد انجام دهيد فعال کردن قابليت Battery Saver است. براي اين کار به فهرست برنامه هاي خود برويد و از بخش Setting گزينه Battery Saver را انتخاب کنيد. براي تنظيمات بيشتر نيز به advanced مراجعه کنيد.

وارد کردن فهرست مخاطبان از حساب کاربري:ايجاد فهرست مخاطبان روي يک تلفن جديد کاري سخت و وقت گير به حساب مي آيد. اما نگران نباشيد. چرا که مايکروسافت اين کار را آنقدر راحت کرده است که مي توانيد تمام مخاطبان خود را از اغلب سرويس هاي ايميل و يا شبکه هاي اجتماعي وارد (Import)کنيد.

حساب کاربري مهمان را پيکربندي کنيد:با اين ويژگي مي‌توانيد يک حساب کاربري ويژه کودکان/مهمان ها تعريف کنيد و سطح دسترسي هاي مورد نياز را به آن ها بدهيد. براي فعال سازي اين ويژگي از قسمت Setting گزينه Kid's Corner را انتخاب کنيد و باقي مراحل را طبق راهنمايي ها ادامه دهيد.

همگام سازي ايميل هاي خود را مديريت کنيد:اگر چه به احتمال قوي بيش از يک حساب کاربري ايميل را در تلفن خود تعريف کرده ايد، ولي در بيشتر موارد به فعال بودن هميشگي همه آن ها نيازي نداريد. پس مي توانيد با تعريف محدوده و بازه زماني دانلود براي هر اکانت، ميزان ترافيک مصرفي خود را کاهش دهيد. براي اين منظور از بخش Setting گزينه email + account را انتخاب و اکانت مورد نظرتان را انتخاب کنيد. تنظيمات اين بخش شباهت بسياري به تنظيمات ويندوز ۸ دارد.

سنجاق زدن برنامه ها به صفحه شروع:مي توانيد اغلب آيتم ها را به سادگي و خيلي سريع، به صفحه شروع ويندوزفون خود سنجاق کنيد (Pin). براي يک برنامه، کافي است آن را کمي نگه داريد تا منوي سنجاق کردن ظاهر شود. براي ديگر موارد نظير اسناد، مخاطبان و حساب هاي کاربري ايميل، به صفحه Setting مراجعه کنيد و تنظيمات خاص هر کدام را انجام دهيد.

تغيير سايز کاشي ها:اگر به يکسان بودن سايز همه کاشي‌ها در صفحه شروع نيازي نداريد،مي توانيد بر اساس راحتي در دسترسي به اطلاعات مورد نياز خود، سايز کاشي ها را به دلخواه تغيير دهيد. براي اين منظور يک کاشي را نگه داريد تا گزينه تغيير سايز ظاهر شود.

رونوشت و چسباندن را بياموزيد (Copy&Paste): اين که بتوانيد از هر چيزي در هرجا رونوشت تهيه کنيد و آن را در هر جا که قابليت نوشتن وجود دارد، بچسبانيد، فوق العاده و جذاب است. به طور خلاصه براي رونوشت گرفتن و چسباندن، بايدکلمه يا متن مورد نظر خود را انتخاب کنيد (با ضربه زدن و يا Drag ) و روي آيکن رونوشت که کمي بعد نمايش داده مي شود، ضربه بزنيد. سپس به محيطي که مي خواهيد متن مورد نظر را به آن منتقل کنيد برويد؛ به عنوان مثال ارسال ايميل. همان طور که مشاهده مي کنيد آيکن چسباندن در بالا و سمت چپ صفحه کليد نمايش داده شده است که با ضربه زدن روي آن متن رونوشت شده، به ويرايشگر متن منتقل خواهد شد.

منبع:khorasannews
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تفریحی
پیشنهاد 2






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 38
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 237
  • آی پی دیروز : 659
  • بازدید امروز : 2,194
  • باردید دیروز : 6,416
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,194
  • بازدید ماه : 110,485
  • بازدید سال : 654,602
  • بازدید کلی : 7,010,129
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله